ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

وبلاگ

انواع شیره و خواص آن

اتواع شیره و خواص آن

انواع شیره (شیره‌های ارگانیک و طبیعی) خواص بسیار زیادی داشته و مصرف آن‌ها به بهبود وضعیت بدن کمک فوق العاده‌ای می‌کند. به منظور بررسی شیره‌های طبیعی باید گفت که این شیره‌ها از میوه‌های تابستانی با کیفیت تهیه شده و هیچ ماده افزودنی به آن‌ها اضافه نمی‌شود. این مسئله باعث شده تا مصرف این دسته از مواد اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

در همین راستا در مقاله سلامت رضوی قصد داریم تا نگاهی به شیره انداخته و در مورد خواص این دسته از مواد غذایی اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم; پس با ما همراه باشید.

شیره انگور

شیره انگور

شیره انگور یکی از محبوب ترین انواع شیره است که از آب انگور رسیده برای تولید آن استفاده می‌شود. انگور دارای حجم بسیار زیادی از مواد معدنی بوده که مصرف آن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بسیار زیادی می‌کند.

وجود آنتی اکسیدان‌های مختلف در انگور می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را به طرز چشمگیری کاهش دهد. همچنین در انگور شاهد انواع مختلفی از ویتامین‌های مثل ویتامین K، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین B6 هستیم.

در کنار انواع مختلف ویتامین ها، در انگور شاهد مقادیر فراوانی کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستیم. وجود این مواد مغذی باعث می‌شود تا شما بتوانید با مصرف انگور تغذیه سالمی داشته باشید.

خواص شیره انگور

همچنین یکی از مهم ترین خواص انگور، درمان سردردهای میگرنی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی است. پس از آن که شما را با خواص انگور آشنا کردیم; حال لازم است تا به بررسی شیره انگور پرداخته و در مورد خواص آن صحبت کنیم.

استفاده از این شیره در فصل‌های پاییز و زمستان اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین شیره انگور یک تغذیه سالم و مقوی برای همه افراد است و پیشنهاد می‌شود که فارغ از سن و سال خود; حتما مصرف شیره انگور را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

درست مثل مصرف انگور، در شیره انگور نیز شاهد انواع مختلفی از مواد مغذی هستیم. وجود این مواد در شیره انگور باعث جوانسازی پوست شده و همچنین باعث می‌شود تا کک و مک‌های صورت شما از بین برود و بتوانید پوست صافی داشته باشید.

همچنین این شیره به عنوان یک پاک کننده معده و روده شناخته می‌شود و همچنین به افرادی که مبتلا به صرع هستند; پیشنهاد می‌شود تا از شیره انگور استفاده کنند. مصرف این دسته از شیره‌ها به کاهش حملات تشنجی کمک کرده و باعث می‌شود تا بتوان احتمال بروز این مشکل را به طرز چشمگیری کاهش داد.

در نهایت نیز مصرف شیره انگور غم و ناراحتی را دفع کاهش داده و به بهتر شدن وضعیت خلق و خو شما کمک می‌کند. همان طوری که مشاهده می‌کنید، مصرف این نوع شیره مزایا و خواص بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

برای مطالعه بیشتر درباره شیره انگور روی این لینک کلیک کنید.

شیره خرما

شیره خرما

یکی دیگر از انواع محبوب شیره که پیشنهاد می‌شود به صورت روزانه اقدام به مصرف آن کنید، شیره خرما است. این نوع شیره به عنوان یکی از بهترین جایگزین‌های مواد قندی به حساب می‌آید.

خواص شیره خرما

مهم ترین ویژگی این نوع شیره، درصد بالا آهن در آن است. وجود آهن در این محصول به درمان کم خونی بدن کمک کرده و همچنین ارزش غذایی بالا این شیره باعث شده تا متخصصین تغذیه مصرف آن را پیشنهاد بدهند. افزایش آهن موجود در بدن به افزایش گلبول‌های قرمز خون کمک کرده; خطر بروز کم خونی را کاهش داده و همچنین مشکل کم خونی را به بهترین شکل برطرف می‌کند.

شیره خرما سرشار از پتاسیم و منگنز بوده و همچنین هضم آن آسان است. این موضوع باعث شده تا افرادی که معده ضعیفی دارند، بتوانند با خیال آسوده این نوع شیره را مصرف کنند.

از دیگر خواص این شیره می‌توان به انرژی زا بودن آن اشاره کرد. در کنار این خاصیت، مصرف این شیره به تقویت بینایی، تقویت ماهیچه‌های قلب، دفع سموم بدن، پاکسازی کبد و… کمک می‌کند.

همچنین این محصول به عنوان ملین شناخته می‌شود و مصرف این شیره یبوست را درمان می‌کند. همچنین مصرف این شیره به خنثی کردن اسید اضافی معده کمک کرده و زخم‌های اثنی عشری را نیز درمان می‌کند.

برای مطالعه بیشتر درباره شیره خرما روی این لینک کلیک کنید.

شیره توت

شیره توت

یکی از انواع میوه‌هایی که پس از چیدن نگهداری از آن سخت بوده و چالش‌های بسیار زیادی دارد، توت است. نکته مهمی که باید بدانید این است که توت‌ها به نحوی هستند که پس از شست و شو به سرعت سیاه و له می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا به جای نگهداری از توت; به سراغ شیره توت آمده و از این محصول استفاده کنید.

توت دارای ریز مغذی‌های بسیار زیادی نظیر آهن، ویتامین‌های گروهB، ویتامینA و آنتی اکسیدانی به اسم آنتوسیانید است.

خواص شیره توت

از مهم ترین خواص مصرف توت و شیره آن می‌توان به; درمان کم خونی، کاهش استرس و اضطراب، تقویت بدن و… اشاره کرد. مسئله دیگری که باید بدانید این است که مصرف این نوع شیره به درمان یبوست و رشد ناخن‌ها نیز کمک فوق العاده‌ای می‌کند.

در صورتی که با مشکلاتی مثل خواب رفتن دست و پا در طول روز مواجه هستید; می‌توانید به سراغ شیره توت آمده و برای درمان این مشکل، این محصول را مصرف کنید. همچنین این محصول احتمال بروز مشکلاتی مثل بیماری‌های قلبی و انسداد شریان‌ها را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

متخصصین تغذیه نیز پیشنهاد می‌دهند تا از شیره توت برای تصفیه خون، پاکسازی کبد و طحال استفاده کرده و همچنین کودکان می‌توانند از این شیره به عنوان یک; تغذیه سالم استفاده کرده و از طریق مصرف این شیره اقدام به بالا بردن قدرت یادگیری کودکان کنید.

یکی از چالش‌هایی که بسیاری از افراد ممکن است با آن مواجه شوند، ابتلا به دیابت است. افراد مبتلا به دیابت، لازم است تا مصرف قند را به طرز چشمگیری کنترل کنند. این افراد می‌توانند با خیال آسوده به سراغ شیره توت آمده و از آن استفاده کنند; چرا که قند موجود در این میوه ضرری برای افراد مبتلا به دیابت ندارد.

برای مطالعه بیشتر درباره شیره توت سفید روی این لینک کلیک کنید.

شیره سیب

سیب یکی از مهم ترین میوه‌ها است که متخصصین تغذیه همواره به مصرف آن توصیه می‌کنند. همچنین از این میوه شاهد تولید شیره سیب هستیم. مصرف شیره سیب برای خانم‌های بارداری که با مشکلاتی مثل تنگی نفس مواجه هستند، توصیه می‌شود تا بتوانند از این طریق این مشکل را درمان کنند.

همچنین به دلیل طبع گرم، شیره سیب بسیار مناسب بوده و این محصول یک ملین نیز به حساب می‌آید. در نهایت نیز باید به این نکته اشاره کرده که مصرف این محصول می‌تواند به شما برای درمان کم خونی کمک کند.

شیره انجیر

شیره انجیر

یکی دیگر از محبوب ترین و مهم ترین انواع شیره که مصرف آن می‌تواند مزایا بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد، شیره انجیر است که مصرف آن به درمان افسردگی کمک بسیار زیادی می‌کند. همچنین مصرف شیره انجیر به از بین بردن زگیل کمک می‌کند.

این شیره دارای ویتامین‌های A، ویتامین B، ویتامین C  و املاحی نظیر آهن، منیزیم، فسفر و کلسیم است. این نوع شیره در مقایسه با انگور کالری بسیار زیادی داشته و حتی مصرف مقدار کمی از این محصول می‌تواند انرژی از دست رفته بدن را به بهترین شکل ممکن جبران کند.

به منظور مصرف این شیره باید بدانید که این محصول رژیمی نبوده و به همین دلیل افراد چاق و دیابتی نباید به سراغ این محصول آمده و آن را مصرف کنند.

خواص شیره انجیر

متخصصین تغذیه پیشنهاد می‌دهند که کودکان و نوجوانان در حال رشد و یا افرادی که در به دلیل ابتلا به بیماری یا عمل جراحی بدن ضعیفی دارند و بسیار لاغرند از این شیره استفاده کرده و از این طریق بدن خود را تقویت کنند. البته پیشنهاد می شود که اگر در شرایط خاصی قرار دارید، پیش از مصرف هر ماده غذایی با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به انواع شیره‌ها انداخته و تلاش کردیم تا شما را با این دسته از مواد غذایی آشنا کنیم. همان طوری که مشاهده کردید، مصرف این نوع شیره خواص و مزایا بسیار زیادی برای بدن شما داشته و شما می‌توانید متناسب با وضعیت خود، به سراغ انواع شیره‌ها آمده و از آن‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانستی های بیشتر

خواص کره گیاهی

کره گیاهی

مصرف گیاهی به دلیل فواید آن برای سلامتی، محیط زیست و رفاه حیوانات محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده

خواص عسل در طب سنتی

خواص عسل در طب سنتی

عسل از اول خلقت و در تمامی فرهنگ‌ها به عنوان یک منبع غذایی و درمانی مورد استفاده قرار میگیرد در

سبوس برنج قهوه‌ای

سبوس برنج قهوه‌ای

دانه‌ی کامل برنج چندین لایه دارد که اگر فقط لایه‌ی بیرونی آن را جدا کنیم آنچه که به دست می

سبد خرید
سوالی دارید؟
فروشگاه
خانه
حساب کاربری من