ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

وبلاگ

همه چیز درباره سوهان سنتی

خواص سوهان سنتی رضوی

سوهان به عنوان یکی از شیرینی های اصیل ایرانی است که مزه و طعم این شیرینی به شکلی است که هر کسی که برای یک بار آن را امتحان می‌کند، عاشق طعم این شیرینی می‌شود.

البته مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این شیرینی تنوع بسیار زیادی نیز دارد و شاهد انواع مختلفی از آن هستیم.

در مقاله سلامت رضوی قصد داریم تا در مورد این شیرینی اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

ویژگی های سوهان باکیفیت

یکی از نکات مهمی که برای خرید سوهان سنتی باید به آن توجه داشته باشید، ویژگی های سوهان باکیفیت است. در همین راستا اگر بخواهیم شما را با ویژگی های این شیرینی آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی سوهان سنتی خوب

رنگ

اولین ویژگی یک سوهان خوب رنگ آن است. یک سوهان با کیفیت باید رنگ قهوه ای روشن داشته و همچنین عطر و طعم خوبی نیز داشته باشد. همچنین پیشنهاد ما این است که علاوه بر توجه به رنگ، حتما آن را بو کنید; تا از خرید سوهان مانده و یا فاسد جلوگیری شود.

بررسی وضعیت روغن

ویژگی دیگر یک سوهان خوب که باید به آن توجه داشته باشید روغن آن است. در واقع در هنگام خرید سوهان باید به این مسئله دقت کنید که روغن بر روی آن دلمه نبسته باشد. توجه به این مسئله باعث می شود تا بتوانید یک سوهان با کیفیت را خریداری کنید.

ترد بودن سوهان

یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن دقت کنید این است که یک سوهان با کیفیت باید ترد باشد و همچنین رنگ تازه ای داشته باشد. ویژگی دیگر یک سوهان با کیفیت آن است که این شیرینی به دندان نمی‌چسبد.

خواص مصرف سوهان

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید خواص مصرف این شیرینی است. به دلیل ترکیباتی که در آن وجود دارد، این شیرینی مزایا و خواص بسیار زیادی دارد. جوانه گندم که یکی از ترکیبات این شیرینی است; منبع فوق العاده‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و در آن انواع مختلفی از ویتامین‌های گروه B و E وجود دارد.

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که مصرف جوانه گندم به آرام اعصاب و روان نیز کمک می کند. مصرف آن به ذخیره سازی انرژی در ماهیچه ها نیز کمک می‌کند و این مسئله باعث شده تا مصرف سوهان سنتی به بهبود عملکرد عضلانی کمک کند.

همچنین افزودنی های موجود در این شیرینی به افزایش کالری در بدن کمک می کند. در نهایت نیز مصرف موادی مثل زعفران، هل، مغز پسته و بادام که در این شیرینی وجود دارد به بهبود وضعیت بدن کمک چشمگیری می‌کند.

انواع سوهان

امروزه شاهد انواع مختلفی از سوهان هستیم و هر یک از این شیرینی‌ها دارای ویژگی‌ها و مزایا مختلفی هستند. اگر بخواهیم شما را با انواع مختلفی از آن در بازار آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوهان گل قم
  • لقمه‌ای
  • گزی
  • حبه‌ای
  • حلوایی
  • کنجدی
  • عسلی
  • آجیلی
  • باقلوایی
  • پشمکی

مضرات مصرف زیاد سوهان

طبیعتا سوهان سنتی مثل هر شیرینی دیگری دارای مزایا و معایب مختلفی است. به همین دلیل است که برای خرید و مصرف این شیرینی باید اعتدال داشته و میان روی داشته باشید.

مهم ترین ضرر مصرف بیش از اندازه این شیرین به دلیل شکر موجود در آن است. مصرف زیاد شکر برای سلامتی انسان مضر بوده و به همین دلیل مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند مشکلات بسیار زیادی برای شما به وجود بیاید.

همچنین در صورتی که کره مورد استفاده در تولید روغن بی کیفیت باشد، این روغن برای سلامتی انسان مضر است. همچنین مصرف بیش از اندازه روغن و یا کره باعث انباشت کلسترول و تری گلیسیرین شده و در نتیجه شاهد اضافه وزن برای مصرف کننده خواهیم بود.

نحوه نگهداری سوهان سنتی رضوی سبزوار

نگهداری از سوهان

یکی از سوالات مهمی که همواره از سوی خریداران سوهان پرسیده می شود این است که نحوه نگهداری از این شیرینی چگونه است. مسئله مهمی که باید بدانید این است که برای نگهداری از این شیرینی باید آن را در فضای خنک نگه دارید و همچنین از قرار دادن این شیرینی در جلوی آفتاب جلوگیری کنید. در واقع قرار دادن این شیرینی در جلوی تابش مستقیم نور خورشید باعث خرابی سریع آن خواهد شد.

توجه به این نکات باعث می شود تا رنگ، طعم و بو این شیرینی ثابت باقی بماند. همچنین اگر قصد دارید تا این شیرینی را برای مدت طولانی نگهداری کنید می توانید آن را در داخل کیسه نایلونی بدون منفذ قرار دهید و سپس آن را در فریزر یخچال نگهداری کنید.

حرف آخر

در مقاله سلامت فروشگاه سنتی رضوی ثانی شما را با این شیرینی آشنا و تلاش کردیم; تا در مورد این نوع از شیرینی اطلاعات جامع و کاملی را ارائه دهیم. توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می کند تا با دید کاملی اقدام به خرید سوهان کرده و همچنین به صورت طولانی مدت از این شیرینی نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانستی های بیشتر

اتواع شیره و خواص آن

انواع شیره و خواص آن

انواع شیره (شیره‌های ارگانیک و طبیعی) خواص بسیار زیادی داشته و مصرف آن‌ها به بهبود وضعیت بدن کمک فوق العاده‌ای

فواید روغن کنجد

10 خواص باورنکردنی روغن کنجد

روغن کنجد خواص بی‌شمار دارد و اولین دانه‌های روغنی که توسط بشر شناخته شد، دانه‌های کنجد است. کنجد انواع مختلفی

سبد خرید
سوالی دارید؟
فروشگاه
خانه
حساب کاربری من